Proflie of Mujahidin

My photo
just a man that wanted to be a mujahidin

Ya Ikhwanil Muslimin

Wednesday, April 1, 2009

Dimanakah Kita?


Jahiliyah atau Islam? Bukan cikgu, Perdana Menteri, Ulamak mahupun ibu-bapa kita yang memilihkan 2 haluan ini kepada kita namun kita yang perlu memilihnya. Dua ini diibaratkan sebagai Neraka dan Syurga dan kitalah yg perlu memilihnya.


Adakah anda cuba menarik perhatian orang lain dengan budaya jahiliyah ini, namun bagi remaja sekarang ini bagaikan 'trend' dan 'macho' apabila ramai yang tengok. Sebagai seorang muslim, cuba kita renungkannya, apakah tujuannya kita melakukan aksi-aksi ini di hadapan khalayak ramai???

cuba kita gantikannya dengan ini:



Duduk didalam jemaah dan bersama-sama memerah minda untuk iman dan amal kerana inilah jalan ataupun selekoh menuju Islam dan akan menjamin Syurga kepada kita!!

Ramai yang mengaku Islam namun benarkah ia faham apa itu Islam?? Islam itu bermaksud tunduk dan patuh[kepada Allah], dana cubalah kita perhatikan adakah kita sudah benar-benar tunduk dan patuh kepada Allah dan jika benar sudah tentu kita akan menghindari diri dr gejala masalah sosial CONTOHNYA: BERCINTA!!!!LEPAK!!!!MEREMPIT!!!!MEROKOK!!!! dan mengapa saya mewarnakannya warna merah kerana ia mampu membawa kamu ke Neraka Jahanam!!! SUBHANALLAH

No comments:

Post a Comment